De voorbereidingen - Reisverslag uit Tollebeek, Nederland van Urkgoes - WaarBenJij.nu De voorbereidingen - Reisverslag uit Tollebeek, Nederland van Urkgoes - WaarBenJij.nu

De voorbereidingen

Door: Marlijn de Jong

30 Juni 2015 | Nederland, Tollebeek

Hoi allemaal,

Hierbij dan de eerste reisblog van onze reis naar Moldavië.

Al anderhalf jaar zijn we bezig met het voorbereiden op deze reis en nu is het al bijna zover! We hebben heeel veel acties gevoerd, het begon allemaal met de eerste actie bij boekhandel Koster tot en met de autowasactie van vorige week zaterdag. En daarnaast nog de twee potgrond acties, die niet altijd even leuk waren, maar wat we met z’n allen maar wel weer even gedaan hebben! De zwarte pieten actie, waarmee we veel kindertjes een superleuk sinterklaasfeest bezorgd hebben. En verder nog de koningsdag acties, de actie bij Wakker zonwering, noem maar op. Ook hebben we van veel mensen donaties ontvangen, waar we super blij mee zijn!

Een deel van de groep is ook een aantal keer naar de gevangenis geweest, waar wij onze evangelisatiestukjes op mochten voeren. En ik denk dat ik voor iedereen spreek als ik zeg dat dit vaak een bijzondere ervaring is geweest. Deze stukjes hopen we zometeen in Orhei ook te laten zien en we hopen dat we er mensen mee mogen raken.

Bij de laatste meeting zeiden we het al, het komt nu wel heel dichtbij! En nu is het nog minder dan twee weekjes en dan zitten we al in Moldavië. Ik denk dat iedereen het best spannend vindt, het is een raar idee dat je in een vreemd land komt en je niet zo goed weet wat je nou precies kunt verwachten. We weten in ieder geval dat het er best anders zal zijn dan hier. En waar we verder voor in de koffer rekening mee moesten houden waren: slippers, omdat met schoenen in huis lopen in Moldavië geen gewoonte is; beslist zonnebrand in een hoge factor; niet teveel rotzooi. Oh, en Eize mocht van Tudor zijn oorbellen wel thuis laten ;)

Al met al spannend dus, maar we gaan met een top groep en ik heb er heel veel zin in!

Groetjes namens Urk Goes.

• 10 Juli 2015 - 08:52

Lijanne Koffeman:

Hey allemaal,

Dan sta je daar sochtends vroeg met je koffer! Tijd naar toegewerkt en dan gaat de reis eindelijk beginnen.
    Goede reis! Dat jullie daar maar van veel betekenis mogen zijn.
    Succes en fijne tijd samen!

Groetjes