12 juli 2015 - Reisverslag uit Orhei, Moldavië van Urkgoes - WaarBenJij.nu 12 juli 2015 - Reisverslag uit Orhei, Moldavië van Urkgoes - WaarBenJij.nu

12 juli 2015

Door: Christel en Theo

12 Juli 2015 | Moldavië, Orhei

Theo en Christel hebben de opdracht gekregen om een blog te schrijven vandaag. Vanochtend zijn we na het ontbijt lopend naar de kerk gegaan die 10 minuten verderop was. We werden erg vriendelijk ontvangen en je voelde je er gelijk welkom. In de kerk hadden we per kerkbank een tolk die de dienst voor ons vertaalde en zo nodig uitlegde. Ook hebben we het lied ‘’juicht want Jezus is Heer’’ gezongen. Het had zoveel indruk gemaakt dat er aan het einde van de dienst een verzoek was of we het nog een keer wilden zingen. Nou tuurlijk wilden we dat en we hebben gelijk maar een toegift gegeven doormiddel van het lied ‘’Gods volk wordt uitgeleid’’. Na de dienst kregen we thee en koffie en hebben we fijne gesprekken gehad. En Pieter liet even zijn piano kunsten zien aan de belangstellende dames die aan zijn lippen hingen. Toen we weer op onze verblijfslocatie arriveerden, kwam ons de heerlijke lucht van onze maaltijd tegemoet, die onze privé kokkin voor ons met veel liefde had bereid. Daarna zijn we met z’n allen naar een orthodoxe kerk geweest waar we zelfs het Onze Vader mochten zingen en zijn we ook nog (dankzij Eize) met een pasgetrouwd stel op de foto gegaan. Toen we met de bus weer terug reden zijn we nog even bij een gezin langs geweest waar de man des huizes een soort kinderopvang bouwde waar hij en zijn vrouw kinderen willen gaan begeleiden. Deze kinderen hebben behoefte aan wat meer begeleiding. Hij was daar ondertussen al 2 jaar mee bezig samen met een aantal andere mensen vanuit zijn gemeente. Het weer was vandaag trouwens erg warm waardoor we een lekker ijsje van Eize hebben gekregen. Het ergste was dat Maarten dit alles heeft moeten missen omdat hij niet lekker was, maar gelukkig is hij nu weer opgeknapt. Vanavond hebben we ook weer genoten van de lekkere kookkunsten van de kokkin en hadden we kip met rijst en sla. Vanavond zullen we nog wat spelletjes doen met z’n allen. Al met al een hele gezellige en leuke dag gehad. Groetjes de buddy’s Theo en Christel.

(check ook de fotos en video's!, als deze het doen ???)

• 12 Juli 2015 - 20:18

MarinA:

Heey kapsalon ,
    Ik ga nu Teen Wolf kijken.
    Keep you updated.
    See ya later

• 12 Juli 2015 - 21:32

Anne-Mieke:

Altijd bijzonder om in zulke landen kerkdiensten mee te maken!
    Gelukkig dat het eten daar lekker is!
    Heel veel succes morgen bij de projecten!
    En maarten knap maar gauw op!
    want ziek zijn is ook niks!

Groetjes aan iedereen die ik ken!
    Liefs Anne-Mieke

• 12 Juli 2015 - 23:00

Hendrik En Hilly De Boer:

Heeyy lieve allemaal!

Het is nu al leuk om de verhalen te lezen en dan moet het werken nog beginnen! We leven helemaal mee en stiekum kriebelt het ook nog wel (bij mij dan)

Pas maar goed op mekaar en een beetje extra op
    -theo.. die is al wat ouder zie je;)
    -marjan.. omdat ze het verdient;)
    -op eize.. want die kan best heeelll chaotisch zijn;)
    -op Annetski.. omdat ze die naam aan ons te danken heeft haha en de surogaat moeder is van jullie allemaal.. mochten jullie dat nog niet weten:p

En op mn alllllllleeeerrrrr lieeefffsttee broertjen die ok nog ziekies is!

(Maarten beterschap lekkere! En een dikke poes van mij en een knuffeltjen van Dubbele!

• 12 Juli 2015 - 23:03

Video :

Ps.. er is geen video?? Ik kan hem niet vinden iig

• 12 Juli 2015 - 23:08

Jannie :

Iedere dag leuk om jullies blog te lezen, doe kalm aan met dat warme weer. Voor morgen ook weer veel plezier en sterkte toegewenst.

Gr jannie

• 12 Juli 2015 - 23:35

Breggien:

Door het lezen van jullie blogs krijg ik ontzettend mooie flashbacks van de tijd in Oekraïne. Mooie tijden, geniet er maar extra van!!
    En Pieter: ik ben trots op je! Wel even vermelden wie de bron is achter die mooie versierkunsten hè...?

Groetjes Breggien

• 13 Juli 2015 - 00:37

Eize En Caroline:

Gaaf om jullies verhalen te lezen... wat een indrukken al... en dan zijn jullie er nog maar net.
    Fijn dat jullie een goed onderkomen hebben... en een goede kok!! Goede nachtrust en lekker eten... das heeeeel belangrijk ;)
    Veel succes en zegen deze week als jullie flink aan de slag gaan...!!!

En Maris... verder niets 'vergeten' mee te nemen?! :p Blij dat je koffer weer terecht is!! X

• 13 Juli 2015 - 07:37

Jelle Keuter :

Als je maar niet met een maldaaf thuiskomt

• 13 Juli 2015 - 13:44

Keuter:

Mathilde en allemaal een mooie tijd en zijn jullie maar voorzichtig

• 13 Juli 2015 - 20:07

Klaas Bakker:

Moat Eize, lieve leiding, vrienden/vriendinnen van Urk Goes,

Ik bid jullie toe in Jezus Naam:

Dat de weg zich voor je opent.
    Dat de wind je steunt in de rug.
    Dat de zon je gezicht verwarmt,
    de regen je veld vruchtbaar maakt
    en totdat we elkaar weer zien:
    dat God je in de palm van zijn hand bewaart.

Dat de Levende
    voor je uitgaat, om je de goede weg te wijzen,
    naast je gaat, om zijn vriendschap met je te delen,
    achter je gaat, om je te steunen in de rug,

Dat de Levende
    onder je is, om je op te vangen als je valt,
    in je is, om je kracht te geven voor alledag,
    om je is, als een muur van liefde tegen zorg en angst.

Dat de Levende
    over je opgaat, je beschijnt met zijn zon en verlicht met zijn zegen.

Bouw uw kerk Heer, in hen en door hen.

Terugdenkend aan de bijbelstudie van Theo, oekraine 2011,
    de besprenkelende zegen, nevel van de ochtend dauw, zij met jullie!

Gr. Klaas Bakker