16 juli 2015 - Reisverslag uit Orhei, Moldavië van Urkgoes - WaarBenJij.nu 16 juli 2015 - Reisverslag uit Orhei, Moldavië van Urkgoes - WaarBenJij.nu

16 juli 2015

Door: elloise bakker

16 Juli 2015 | Moldavië, Orhei

Hallo luitjes,
Vanochtend gingen de wekkertjes weer veel te vroeg af en moesten wij met de corveeploeg het ontbijt voor bereiden. Gekookte eitjes, beton broodjes en andere gerechtigheden stonden op het menu. Na het verdelen van de projecten konden we aan de slag, ikzelf (Elloise) was ingedeeld bij het project ’home’. Als echte bouwvakkers hebben we de speeltuin onder handen genomen, het schuren en schilderen van de toestellen verliep moeiteloos. Ondertussen waren onze groepsgenoten bezig met het klaren van andere klussen: het vlak&strak beton-team zorgde voor een vlak en strak betonnen vloertje en de putjesscheppers & strontschrapers bij project 3 hebben een wc’tje gegraven en een schutting geplaatst. Ondanks dat de gevoelstemperatuur 40°C was hebben we flink kunnen doorwerken.
Toen onze medereizigers terug kwamen in ons luxere resort, splitsten we op in onze minigroepjes om onze geloofservaringen te delen en veel van elkaar te leren. Daarna zijn we weer rijkelijk voldaan door onze privé kokkin, die ons elke dag van goed voedsel voorziet, tot Moldaavse kapsalons aan toe.
Na een warme/koude douche werd de ‘via dolorosa’ en ‘everything’ geoefend, terwijl een bepaald aantal personen op stap ging voor de voedselpakketten die morgen zullen worden uitgedeeld.
Nu zit ik hier een blog te schrijven, wat al enkele uren duurt omdat ik niet weet hoe ik zo’n dag onder woorden moet brengen.
La revedere (dikke doei)

Ps: vaatjen en moedertjen I love you

• 16 Juli 2015 - 22:35

Janny En Fokke:

als we de foto's zien wordt er wel vakwerk geleverd,strakke vloeren, mooi gekleurde speeltoestellen,
    sierlijke muurtekeningen, knappe schuttingen.etc.etc.
    Super jongens en dames!
    loos, we love you, en wensen je veel kracht en doorzettingsvermogen toe.
    Gods Zegen op al jullie werk!

groeten Janny en Fokke

• 16 Juli 2015 - 23:31

Breggien:

Maarten,

Is ut nou al wat dan, mit dat moatjen?

• 17 Juli 2015 - 00:03

Anne-Mieke:

Wat zijn jullie weer druk bezig geweest!
    Resultaat ziet er goed uit!
    Zo te lezen heeft iedereen een taak gekregen die bij hem past

• 17 Juli 2015 - 12:19

Familie Postma Urk:

hallo allemaal,

Wat een ervaringen tot nu toe.
    En wat een zegen rust er op jullie arbeid en gaat er van jullie arbeid uit.
    Zo ook wat een zegeningen ontvangen jullie door alle dagen heen al van jullie medemensen.
    Echt bijzonder voor ons om dat op de voet te mogen volgen.
    Gods zegen ook weer vandaag en in gebed blijven we met jullie verbonden.
    Veel liefs van Andre Lisette Luut Juda Sharon Alouet.